söndag 3 juli 2016

Ät glass och drick saft om du fått cancer!


Orden är inte mina utan återfinns i artikeln "Socker är en av de största orsakerna till cancer – varför vet så få om det?" en artikel av Malin Edman som publicerades för ett halvår sedan i Nyheter24 men som är superaktuell även idag. Ett citat ur artikeln:
När jag själv blev diagnostiserad med cancer för 2 år sedan så blev jag tvungen att lära mig, vad jag behövde göra för att bli frisk. Det som förvånade mig mest var att den uppmaningen inte kom från min läkare eller från vården överhuvudtaget. Jag blev liksom tusentals andra cancerpatienter, uppmanad att äta glass och dricka saft.
 Min uppmaning är - läs artikeln!

Socker är en av de största orsakerna till cancer – varför vet så få om det? och läs och lyssna på det här som publicerats efter att Malin blivit av med sin cancer.

Du håller dig sannolikt friskare av att  få veta!

Själv är jag i stort sett sockerfri sedan många år tillbaka vilket är skönt, men jag slutar aldrig ta in ny information om forskning inom hälsoområdet. Jag äter LCHF och mår bra!

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Verktyg för nyhetsbrev