..............................................................

onsdag

Mums med mandelmjöl i mina plättar!


En middag som verkligen blev uppskattad må jag säga. Sonen åt så magen stod i fyra hörn och jag njöt, dels för att han gillade maten, dels för att plättarna (pannkakorna) verkligen var supergoda. Rekommenderas :-)
  • 4 ägg
  • 3 dl vispgrädde
  • 2 dl mandelmjöl (mixad mandel)
  • 1 msk fiberhusk
  • 0,5 tsk bakpulver
  • Kan smaksättas med vaniljpulver. Äkta Ekologiskt Vaniljpulver som är KRAV märkt finns på Coop. Tillverkare är företaget Ekologiska Produkter.
Blandas och får svälla några minuter. Steks i smör och serveras med vispad grädde, bär och kokos. Receptet fanns med i Tidningen Extra v. 4 2012. ”Mamma” till receptet är Anna Dahlquist.

Smaklig måltid!

Mer lchf-inspiration här

// Kikki

1 kommentar:

  1. Berit Strandberg20 juli 2016 15:02

    Gjorde dessa igår, men använde bara halva satsen, alltså 2 ägg och så vidare. Smeten blev för lös så mina fyra plättar rann ut i stekjärnet till en stor plätt, det blev alltså pannkaka av allt, men Gud så gott. Nästa gång gör jag det på endast ett ägg och minskar de övriga ingredienserna. Då blir det en lagom godbit med vispgrädde och bär till kaffet ��

    SvaraRadera