tisdag 22 november 2016

LCHF-kostens mästare talar ut


Den som inspirerat mig och min man allra mest då det gäller LCHF heter Sten Sture Skaldeman. Han är pappa till den strikta varianten av LCHF, kallad GI-noll, har själv gått ner ca 70 kg och skrivit en hel trave med böcker som vi entusiaster har kastat oss över, läst och levt efter. Det har varit ganska tyst om honom ett tag men nu är han på bettet igen - och jag förstår det!

Den första skaldemanbok jag läste och som frälste mig!

Han reagerar rejält på hur LCHF-kosten blivit "kustomiserad" av matskribenter och lämnat sitt ursprung bakom sig. Igår skrev han på sin facebooksida om två artiklar han just skrivit: Den ena heter "LCHF- vilken strålande idè!" och den andra, "LCHF - när en bra idé går till spillo". Båda lär ska publiceras i LCHF-magasinet, men du kan tjuvläsa en del på hans sida. Gör det! Besök sen hans hemsida så får du veta hela bakgrunden 😊

Det finns också en grupp jag hittat på facebook som jag precis ansökt till SkaldemansLCHF, kan vara en bra källa till lärdom. Här kör man strikta varianten minsann.

Det kan vara lätt att halka lite på sidan om och stoppa in lite "onödigheter" och helt renlärig är nog svårt att vara i längden - eller vad tror du?

Här hittar du mina lchf-inspirerande recept - mer eller mindre renläriga. Kolla gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Verktyg för nyhetsbrev