söndag 14 augusti 2016

Söndagspiffen med vitkålstacos


Visst har jag sagt att endast fantasin sätter gränser när man lagar LCHF?! Så är det i alla fall för en luttrad lchf:are som mig. Jag testar än det ena och än det andra. Som idag då jag fick matidéer och tänkte att detta måste jag bara testa!

INGREDIENSER:
  • Tacosfärs överbliven sedan i fredagens traditionella tacomiddag cirka 3 hg.
  • Vitkålsgratäng med vitkål, grädde och kryddor - lite mindre kryddning eftersom tacosfärsen är såpass välkryddad.

TILLAGNING:
Enligt receptet för vitkålsgratängen plus att när den förkokta vitkålen med grädde och kryddor hälls upp i ungens långpanna, smulas tacofärsen ner någorlunda jämt fördelat i långpannan och trycks ner i den förkokta vitkålsblandningen - och skjuts in i 200 graders varm ugn i 30 minuter (enligt min ugn).

Denna maträtt behöver inte nödvändigtvis några extra grönsaker, men varför inte tomater tänkte vi och plockade in färska hemodlade från växtskåpet. Gilla om det blev gott :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Verktyg för nyhetsbrev