..............................................................

måndag

Hälsoutmaningen i maj


I fjol körde jag Träningsbloggen och även Semesterformen under sommaren - en riktigt bra pepp för mig själv och andra, att verkligen köra ett träningspass i någon form varje dag. I år startar jag tidigare redan 1:a Maj med med HälsoUtmaningen x 31.

Känns bra och extra pepp har jag fått av superentusiasten Malin Lundskog som peppar varje månad via sin grupp på facebook. Klart bra grepp och pepp 💪mycket inriktat mot löpning.

IDAG har cykeln kommit fram ur sina gömmor och jag har invigt genom köra ett lite lugnare race under 45 minuter. Vet redan nu att det kommer att kännas i musklerna (skönt) och även (tyvärr) i baken, men inte förrän imorgon och nu är det försent att ångra sig.


Det blir 31 dagars träning och peppning av mig själv och er andra som läser bloggen. I själva upplägget inspireras jag av Malin men kustomiserar en aning så det passar mig och mina följare 😊

  1. MÅLET är att göra någon träningsaktivitet VARJE DAG, varav minst 50% utomhus.
  2. DÄRFÖR att jag vill komma tillbaka i min bästa form och känna lust att förbättra den ytterligare. Har varit "nästan-förkyld" under cirka en månad och har en del att ta igen.
  3. Inte så mycket för DELMÅL utan jag kör direkt på MÅLET i tre etapper och noterar framstegen.
  4. Älskar att fira och vid varje etapp (dag 10, 20 och 30) skaffar jag nåt nytt i träningsväg. Dag 31 blir det fin middag på nån mysig restaurang med hjärtevännen, i Luleå eller Boden.
  5. Gå med i min grupp HälsoInspirerat på facebook och dela i tråden under HälsoUtmaningen*
  6. Bli hälsoinspirerad och hälsoinspirera andra till att komma igång!

Skaffa extra bra förutsättningar för HälsoUtmaningen genom att följa med på en Gratis kunskapsresa. Du läser mer HÄR

/ Kikki
Mer hälsoinspiration från mina kanaler finns på linktr.ee/kikkisandstrom 

* Vissa kommer kanske ihåg att jag kört en grupp med det namnet tidigare där vi räknade poäng per 30 minuter. Saknar du gruppen?


Och vill du köra riktigt hårt så rekommenderar jag Malins grupp GladFriStark på facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar