..............................................................

måndag

Det är nu allting startar - är du i startgroparna?


Under senaste veckorna har jag följt rapporter från hela vårt avlånga land och egentligen är det helt magiskt, hur olika långt våren kommit. När jag tittar ut genom fönstret hos mig ligger snön fortfarande decimeterdjup, även om det finns barmark och knoppande blommor på strategiska ställen.

Det är första maj och nu startar allting här vid norrbottenskusten och det går FORT! Vi kan nästan säga att våren bara glimtar förbi, inte som i södra delen av landet som har en lång vår. Här gäller det att vara snabb för att hinna vara med.

Jag börjar med att lägga upp ett träningsschema UTOMHUS för den varma och ljusa årstiden. När man kan skala av sig de tjocka kläderna och när vi kan njuta av fler och fler ljusa timmar på dygnet. Inga mörka kvällar här inte och mycket midnattsol - snart...

Erkänner att jag inte åker skidor eller tränar särskilt mycket utomhus under vinterhalvåret. Då blir det mest gymmet faktiskt...

Just idag går solen upp 03:48 och ner 21:07 och det går fort mot alltfler soltimmar. Det är jättesoligt ute och ganska varmt även tidigt på morgonen...

Kör just nu en hel del andningsträning för att bättra på syresättningen. På så sätt har jag massor gratis när jag väl sätter igång med konditionsträningen på allvar. Brukar jag göra såhär års för att riktigt väcka kroppen och knoppen.

Vitamin-boostar mig själv lite extra också med en härlig smoothie varje morgon innehållande bl.a. Argi+ som är en riktig vitaminbomb. HÄR hittar du receptet.

Ska du dra igång vårträningen eller har du redan gjort det? eller vill du bara må extra bra? Häng med på en 4 veckors kunskapsResa där du har alla möjligheter att komma i toppform - och det är självklart Gratis! Läs mer HÄR eller använd formuläret 😊

Boka Kunskapsresan







Njut av livet och 1:a maj

/ Kikki
Mer hälsoinspiration från mina kanaler finns på linktr.ee/kikkisandstrom 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar