..............................................................

söndag

Nya uppstramande tips för SPA-kvällen


När våren kommer känns det helt fenomenalt med en SPA-kväll, för sig själv eller tillsammans med några vänner. Jag valde det förstnämnda under lördagskvällen och kan tipsa om en något okonventionell kräm som stramar upp hyn och som känns helt underbar.

Jag använder bara Forevers Livings produkter, eftersom jag vet att de fungerar och att de är ekologisk odlad aloe vera som ingår. Något som jag litar på.

STEG 1
Först tvättade jag ansikte, hals och dekolletage med Aloe Hand & Face Soap. En tvål som används flitigt i vår familj.

STEG 2
Dags för Aloe Scrub som har en varsam peelingverkan, ger klar hud och underlättar cellförnyelsen. Jag masserade in med cirkulerande rörelser och sköljde sedan bort varje spår. Resultat - en slät och fin hy.

STEG 3
Så fortsatte jag med Marine Mask som rengör på djupet och återställer hudens balans, som jag lät sitta tills den stelnat och sedan sköljde bort plus och torkade huden varsamt.

STEG 4 - här kommer det okonventionella!
Därefter masserade jag in MSM Gel i ansiktet (även runt ögonen), på halsen och i dekolletaget med uppåtgående rörelser. MSM har en uppstramande effekt och penetrerar på djupet. Detta är första gången jag testar MSM i detta syfte. Väldigt skönt och gav en skön effekt.
Traditionellt är MSM en lugnande djupgående massagegel och bland annat innehåller MSM, Aloe vera och olika örter. MSM står för MetylSulfonylMetan och är något som finns i alla våra celler. Rekommenderas varmt!

STEG 5
Då MSM gelen hade tagits upp av huden, avslutade jag med Aloe Moisturizing Lotion som också har en uppstramande effekt.

Gå till shopen och läs mer om produkterna - alla kunder kan logga in och även se priser.

PS! Missa inte att kolla in nya Infinite by Forever Kit - som nu finns i shopen och som flera redan hunnit testa och höjer till skyarna!

Njut av livet och vårkänslorna!

/ Kikki
Mer hälsoinspiration från mig linktr.ee/kikkisandstrom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar