..............................................................

lördag

Även en HälsoInspiratör kan gå ner för räkning - såhär kurerade jag mig snabbt


Kanske ett idiotiskt påstående som det är formulerat - självklart kan alla bli sjuka nångång. Dock brukar jag klara mig helskinnad när andra blir förkylda, men sedan 2015 jobbar jag på Sunderby sjukhus och dit kommer massor av basilusker så jag får väl finna mig i att inte vara ointaglig. Och nej, jag har inte tagit förkylningsvaccinet, trots påtryckningar på flera håll kan sägas.

Ont i kroppen, halsen, snuva och därtill en mycket besvärande yrsel sannolikt härrörande från svullnad i öron-näsa-hals området har bekämpats på alla upptänkliga hälsosamma "sjukdomsförkortande" sätt och jag kan rekommendera:
  • Dricka extra av Droppen Som Stärker Kroppen som finns i flera smaker naturell, berry nectar och bits´n peaches
  • Dricka massor av varm och kall vätska - självklart utan tillsatt socker.
  • Ät vitlök/luktfria vitlökskapslar så mycket du tål och se till att få i dig massor av C-vitamin, ingetdera lagras i kroppen så det är fritt fram att överdosera.
  • En jättegod och super-energi-höjare är ARGI+ som kan göra smärre underverk för sjuklingar
  • Använd nässköljningskanna för att rensa i näsa och bihålor.
  • Försök att andas genom näsan - det minskar svullnaden
Idag  känner jag mig nästan fit for fight och jag är helt säker på att ovanstående kurer har hjälpt till en hel del för att göra sjukdomstiden kortare. Funkar för mig 😊

// Kikki
Kikkiz AloeVera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar