..............................................................

lördag

Nu lever jag livet fullt ut!


Det gäller att ge sig själv en chans till att leva livet fullt ut och jag är på god väg. Det går mycket lättare nu, tidigare somnade jag bara, det spelade ingen roll hur intressant och givande det var...

Jag har under flera månade försökt att läsa en fantastisk bok av Eckhart Tolle, Lev Livet Fullt Ut, utan större framgång. Jag visste att denna bok skulle vara mycket bra och jag satte igång så snart jag fått den i min hand. Och den ÄR jättebra, men det hjälper inte. Så fort jag försöker sätta mig för att läsa, somnar jag. Inte på en gång, men efter sisådär 10 minuter. Men idag gjorde jag slag i saken...


Jag laddade ner Storytel och installerade, loggade in via mobilen, valde boken Lev Livet Fullt Ut, slog igång uppspelningen och begav mig ut på en lång powerwalk med mina BungyPump-stavar. Välklädd då det var över minus17grader ute.


01:23:03 var tiden jag spänstade omkring - och jag höll mig garanterat vaken och lyssnade uppmärksamt. Efter halva sträckan gjorde jag ett stopp för kaffedrickning hos en bekant, därför hade det börjat skymma rejält innan jag var hemma igen.


Rekommenderar verkligen ljudböcker i allmänhet och BOKEN jag lyssnar på just nu plus Storytel i synnerhet. Laddade upp på både mobilen och plattan och dessa connectade med varandra så jag kan bara fortsätta att lyssna på valfri enhet. Det ni - teknikens under 😏

Min öronfröjd just nu


// Kikki


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar