..............................................................

tisdag

Lyckan heter TANITA!


Igår när jag kom till Actic Gym i Gammelstad, visade det sig att det fanns tillfälle att göra en mätning av vikt, muskelmassa, fettprocent etc. Varenda kotte som var där, inklusive undertecknad passade såklart på att kolla läget. Alltid bra att veta och bra att ha nåt att jämföra med längre fram tänkte jag och gjorde mig inte så stora illusioner.

Men tji fick jag på ett positivt sätt. Värdena var superfina och mitt glada morgonhumör förbyttes i ren och skär LYCKA! Håller faktiskt fortfarande i sig till idag och jag känner mig frisk och stark. Vad sägs om:
  • Fettprocent 22.1.
  • Muskelmassa 50.7 kg av 68,6 kg.
  • Metabolisk ålder 47, inte illa när det i "prästbetyget" står 62 år.
Jag är alltså superglad! Klart är att jag tränat ca 2 ggr i veckan på gymmet sedan 2012, men samtidigt har jag ju blivit äldre så...

Ett hett tips! Börja träna på gym ett par gånger i veckan. Det tjänar du jättemycket på! Tänk också på att andas rätt när du tränar! En bra syresättning gör att du orkar mer!

Jag kan berätta att jag var klart yngst av de som var på gymmet och testade sig på TANITA Body composition Analyzer. Den älsta var en kvinna på snart 80 år - still going strong 😊

LCHF-kost lämpar sig mycket väl till träning på gym. Här finns goda recept

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar