..............................................................

lördag

Årets sista dag - och jag vill vara med...


Självklart är det något särskilt med Nyårsafton. Vi lämnar ju ett helt år bakom oss och går in i något nytt, fräscht och obegagnat. Vi går med öppna ögon, nyfikna - vad döljer sig där bakom dörren in till det nya året 2017.

Lite så är det nog för många av oss. Men för att må riktigt bra ska vi försöka lämna det gamla bakom oss och inte leva för mycket i framtiden. Vi ska leva NU i detta ögonblick. Vi har bara nuet, allt annat ligger i våra tankar. Inte konstigt alls om du tänker efter...

Allt detta säger jag med nyvunnet visdom som håller på att falla på plats inom mig. Bakgrunden är böckerna av Eckhart Tolle som jag läst - och berättat om tidigare.
Hittade också en ljudbok Gateway to Now där E.T. läser själv. Kollossalt bra alla tre.

Fast jag levt länge och varit med om mycket, har budskapet förankrats inom mig. Jag är inne på andra lyssnarvarvet...

Vill också passa på att påminna om TÄVLINGEN som pågår in på Nya Året 2017 till 5 januari 2017. Vinstvärde 1000 kr och presenter till alla tävlande. Var med du också...

Slutligen vill jag passa på att önska alla bloggläsare ett riktigt

Gott Nytt År!

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar