..............................................................

onsdag

Anar ett ljus vid horisonten - i dubbel bemärkelse


Morgon och klart väder. Det ljusnar vid horisonten, himlen färgas orangeröd. Jag konstaterar nöjt att solen stiger. Förutsägbart förstås för det gör hon varje dag men inte desto mindre glädjande.

Jag är full av intryck och förundran. Jag har plöjt igenom tre fantastiska böcker - läst två böcker som jag berättat om förut: Lev Livet Fullt ut och därefter En Ny Jord - sen lyssnat på ljudboken Gateways to Now - samtliga av författaren Eckhart Tolle och den sistnämnda finns bara som ljudbok och är inläst av honom själv. Alla tre med syftet att lära människor att leva i nuet och därmed sluta älta det förflutna eller oroa oss inför framtiden. Kort sagt få tyst på rösterna i huvudet som tar upp en massa utrymme och sällan är roliga att lyssna på. Och jag är på väg...

PS! Du missar väl inte TÄVLINGEN som pågår under mellandagarna fram till 5 januari 2017 - vinstvärde 1000 kronor! PLUS presenter till alla tävlande 😊

Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar