..............................................................

lördag

Ingenting är omöjligt!


Älskar i allmänhet att lyckas med sånt som inte egentligen går att göra, men i synnerhet älskar jag att lyckas driva upp olika växter som inte alls ska funka att odla häruppe i zon 6 (Luleå). För en tid sedan hittade jag den ultimata julklappsboken till mig själv. Det kliar redan i mina, i alla fall, ljusgröna fingrar så...

Nu har Om konsten att odla det omöjliga kommit i brevlådan och jag har till och med hunnit bläddra lite i den. Verkar onekligen lovande och dessutom en vacker bok, gäller både omslag och innehåll. Peter Englander, som har den fabulösa titeln zonknäckare,  har skrivit boken och och är trädgårdsdesignern som vurmar för det ovanliga. Tilltalar mig extra mycket.

Närmare sommaren kommer jag att skrida till praktisk handling, men redan nu ska jag förkovra mig och läsa på ordentligt för att skapa mig rätta förutsättningarna och föda idéer 😙

Peter Englander har skrivit fler trädgårdsböcker som verkar intressanta:

Medelhavsträdgård på svenska och Första spadtaget - historien om min villaträdgård och några till, men jag börjar med denna - sen får vi se...

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar