..............................................................

onsdag

Ge Dig själv en kvart om dagen och bli en vinnare!


Uttrycket "Ge mig en kvart om dagen" myntades för väldigt många år sedan - ord som dåvarande förebilden Arne Tammer uttalade i annonser där han även utlovade en starkare kropp. Men jag skulle vilja prata om något helt annat där Du själv ska ge dig en kvart om dagen och bli en verklig vinnare! Och detta utan att anstränga dig särskilt mycket - bara planera tiden bättre 😄

Jag pratar om dagsljus som är så viktigt för att vi ska må bra såhär års. Tänk själv; det är mörkt på morgonen då du åker till jobbet och det är mörkt på kvällen när du kommer hem. Så är det för de flesta av oss MEN vi har ju lunchen att tillgå!

OM du har en timmes lunch kan du äta lite snabbt och få till minst en kvarts promenad i dagsljuset. OM du har kortare lunch - själv har jag en halvtimme, hinner du också ut, jag lovar. Jag klarar det galant och blir mycket piggare på kuppen under resten av dagen. Dessutom sover du bättre om du får mer dagsljus under dagen och mår mycket bättre mentalt. Så ut med dig i friska luften och bli en verklig vinnare!

Andas långa djupa långsamma andetag under promenaden 

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar