..............................................................

lördag

Gör som jag - fixa dig en SPA-kväll hemma


Jag kände verkligen att jag behövde pyssla om mig själv igår afton. Vädret hade varit urdåligt länge nu och jag vet att jag blir piggelin och glad av lite SPA-aktiviteter. Härligt hälsosamt för huden! Så lite tända ljus i badrummet plus skön musik från plattan och sen satte jag igång.

Först rengöring med ALOE HAND & FACE SOAP – endast en pytteliten klick behövs för att rengöra ansikte, hals och dekolltage. Tvålen är dryg och mild nog att användas dagligen över hela kroppen av såväl barn som vuxna, även för dem som har ömtålig hud. Den ger ett rikligt lödder och huden får en ren, mjuk och silkeslen känsla. Eftersom den är så mild är det inte skadligt om man råkar få den i ögonen. Därför kan den med fördel användas som barnschampo. Aloe Hand & Face Soap är pH-kontrollerad och biologiskt nedbrytbar. Den är förpackad i en praktisk och hygienisk pumpflaska. Volym: 473

Sedan bort med döda hudceller med hjälp av FOREVER ALOE SCRUB Huden blir klar och dess cellförnyelseprocess underlättas. Med sin varsamma peelingverkan hjälper Aloe Scrub också mot den uttorkning och andra skador syntetiska rengöringsprodukter kan medföra. Den kan användas över hela kroppen, även i ansiktet. Volym: 99 g

Efter att ha sköljt av huden, applicerade jag R3 FACTOR Alpha Hydroxysyror (AHA-syror) kommer från växtriket och kallas också fruktsyror. Glykolsyra utvinns ur sockerrör, citronsyra kommer från citrusfrukt, vinsyra från vindruvor och äppelsyra kommer från äpplen. Tillsammans fungerar de som exfolianter för hyn, dvs de avlägsnar döda hudceller från hudytan genom att lösa upp de substanser som håller kvar de döda cellerna. Det döda torra hudskiktet försämrar hudens upptagningsförmåga av fuktighetskrämer. Om detta yttre cellskikt avlägsnas underlättas nybildandet av friska celler. Denna process tar 21-28 dagar, så för att uppnå full effekt av R3 Factor bör man låta den verka under motsvarande tid. Fruktsyror kan irritera huden, men denna risk är minimerad i vår produkt, där AHAsyrorna kompletteras med lenande Aloe Vera Gel. Vitamin A och E har också stor betydelse. Vitamin E är en effektiv antioxidant, och vitamin A håller huden smidig. R3 Factor kan med fördel användas som en kur höst och vinter. Perfekt för lite grövre hud. Volym: 56 g

Jag avslutade med ALOE MOISTURIZING LOTION Den tillför extra mycket fukt, tack vare aprikoskärneolja, jojobaolja och kamomillextrakt. Lotionen innehåller kollagen och elastin som båda gör huden spänstig, samt vårdande vitamin E. Aloe Moisturizing Lotion har en krämig konsistens, tränger snabbt in i huden och gör den mjuk och silkeslen igen. Den är lika bra för ansikte och händer som för hela kroppen och kan med fördel användas som underlagskräm. Innehåller inte lanolin. Volym: 118 ml

Huden kändes helt underbar och hela jag kände mig som ny efteråt. Det här med mini-SPA hemma är nåt jag gör då och då. Fast jag gör på lite olika sätt med lite olika produkter. Men det är alltid produkter från FLP AloeVera!

Är du intresserad av produkterna, hör av dig till mig. Jag är entusiastisk aloevera-användare sedan många år plus Forever Living AloeVera FBO och levererar över hela landet. Jag är inte längre bort än ett telefonsamtal, eller ett mail. Du kan också bli kund i shopen för att kunna se både produkter och priser. Inget köptvång! Handlar gör du när du hittat nåt du tycker om :-)


Välkommen in på ett besök!!!

...och om du har gamla webbadressen till shopen aloevera.kikkisandstrom.se - så stryk den eftersom den adressen inte längre existerar. Använd nya webbadressen så kommer du rätt:


Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar