..............................................................

söndag

Dag 36 och det gick av bara farten


Vanans makt är stor tänker jag för mig själv denna lördag. Nu har jag under nästan fem veckors tid sett till att träna varje dag, med några få undantag. Det har gjort att det är svårare att låta bli att träna, än att träna. Luttrade "träningsveteraner" känner säkert till detta. Eller egentligen känner de flesta till detta fenomen. Att endorfinkickrna man får av träningen blir till ett gift som är svårt att vara utan. Kanske därför så många låter bli? Nä, jag skojar bara...

Näst sista dagen på Träningsbloggen blev en cykeltursdag och inte märkvärdigt lång tur heller, 8,75 km i gott tempo och strålande sol - såklart. Det är märkligt hur avstånden "krymper" med tiden. Först är allt över 5 km jättelångt, sen allt över 1 mil och plötsligt visar avståndsmätaren 3,5 mil. Denna tillvänjning är lite underlig, men också skön...
Se mer på Runkeeper

Frågan är hur det ska bli med "träningsabstinensen" då jag börjar jobba till veckan?! Kan de 10.000 steg jag går på jobbet täcka upp lite så jag inte känner behov av nån mil på cykel, eller gymmet varje dag - utan att bli kinkig? Jag hoppas och tror att det ska gå :-)

Söndagens aktiviteter berättar jag om på måndag och sen är det officiellt slut med Träningsbloggen. Klart jag kommer att berätta då och då om hur min träning framöver och hur formen utvecklas, men det blir mer av sporadisk art...

Och bilden högst upp då? Den har inget alls med min träning eller ens nutid att göra. Det är ett foto min mamma tog på en vy uppe i Vuoggatjålme där hon var och fiskade varje sommar. Vacker eller hur...




Imorgon berättar jag om dagens aktiviteter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar