..............................................................

lördag

Dag 35 en riktig röjardag


Fredag och vackert väder - igen. Fortsätter det på detta viset skulle jag kunna bli bortskämd och det gör då inte nåt isåfall. Men det känns i luften - att sommaren snart är slut. Eller är det bara jag som tycker det?

Dagen ägnades åt ett riktigt JOBBIGT storprojekt. Vi bestämde oss nämligen för att såga ner vår rönnhäck. Den har växt sig stor under alla år och liknade mest av allt ett antal träd stående bredvid varandra, med tjocka stammar längst ner. Detta trots ansning och klippning varje år. Såhär års var den högre än jag, det vill säga mer än 1,63 cm, så den var ett rejält insyns- och vindskydd.

Så vi drog igång med nedsågning. Mannen sågade och jag slet och drog med grenarna som skulle lastas på släpet. Det blev totalt tre fullsmockade lass, så ni kan tänka att det blev ett riktigt muskelarbete. Trädgårdsgym med andra ord. Flera timmar och svetten lackade. Men härligt!

På aftonsidan blev det en cykeltur. Med justerat styre och något höjd sadel var det härligt och vi åkte iväg tillsammans. Totalt blev det 12,73 km cyklade innan vi var hemma igen. Inte vår längsta tur, men det var skönt att cykla i kvällssolen.
Se mer på Runkeeper

Nu är det bara två dagar kvar på Träningsbloggen. På måndag börjar allvaret eftersom min härliga 5 veckors semester är SLUT. Då blir det cykel till och från jobbet då vädret tillåter, bungypumpPW:s och gymträning - som vanligt. Men nog känns det att jag förbättrat formen och vikten har minskat ett antal enheter. Om ett par dar vet jag exakt hur mycket :-)



Imorgon berättar jag om dagens aktiviteter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar