..............................................................

torsdag

Dag 33 i de sista skälvande minuterna


Nåväl fullt så dramatiskt var det inte. Men det dröjde tills på kvällkvisten på onsdag innan det blev någon träning för min del. Först hade jag planer på att fara till gymmet. Det blev inget med det utan däremot en massa annat som fyllde dagens timmar. Men till slut...

Inledde med en kortare uppvärmningsjogg på dryga kilometern i skogen vi har runt knuten. Väljer gång som aktivitet på Runkeeper då jag joggar, eftersom det går l-å-n-g-s-a-m-t och därför att jag går kortare del av sträckan. Men jag är himlaglad att jag alls kan jogga med min rygg. Gäller att ta det försiktigt dock. Att skynda långsamt.
Se mer på Runkeeper

Nåväl, när jag kom tillbaka hem efter skogsturen fortsatte jag träningspasset, efter att ha slagit igång "myggjagaren", med följande:

  • Plankan 1,15 minut
  • 50 djupa knäböj - hade orkat 50 till men det är sååå tråkigt
  • 30 hantellyft åt sidorna till axelhöjd, snabbt upp och långsamt ner med armarna - hade orkat fler även här men...
  • 3 minuter att sitta på huk. Var tvungen att testa efter att ha läst om Leilas huk-utmaning
  • 2 minuters balansträning höger fot och samma med vänster - stärker fotlederna nåt enormt och förbättrar balansen. Behövligt!

Sen var jag nöjd och glad för idag :-)


Imorgon berättar jag om dagens aktiviteter!

// Kikki



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar