..............................................................

onsdag

Dag 32 och träningsentusiasmen finns kvar i allra högsta grad

Mina nya outfits från XXL - snygga eller hur!

Tisdag och fortfarande toppenväder ute, vilket innebär att jag inte har någon större lust att träna på gymmet utan önskar utomhusträning. Mannen och jag diskuterade och kom fram till att det fick bli ännu en cykeltur, kanske av mer måttlig karaktär. Det behöver ju inte bli sååå många mil varje gång.

Det hela slutade med att vi styrde kosan mot Storheden för att kika in på XXL då jag behövde lite snygga överdelar både kort- och långärmade. Det är slutklämmen på deras rea så jag var inte säker på att hitta nåt jag ville ha. Ska nämligen plåtas i veckan för en artikel i Aftonbladet om kvinnor, träning och viktnedgång. Mer om detta senare :-)

Vi var också på jakt efter en glassmaskin eftersom vi hittat ett glassrecept á la lchf och testat att göra glass utan maskin. Lite bökigt dock så...

Det slutade med att jag hittade två kortärmade överdelar och en långärmad dito plus att mannen köpte en ny skön cykelsadel. Sen rände vi kors och tvärs på Storheden för att hitta vår efterlängtade glassmaskin och till slut hittade vi en perfekt modell - Menuett - på Jula som kunde göra 1,5 liter glass per gång. Dyr var den inte heller, under 300 spänn. Nu ska själva skålen vara i frysen i 24 timmar - så imorgon afton ska vi göra lchf-glass i den!

Sen cyklade vi hemåt och jag lämnade mannen på Badhuset i Gammelstad för simning och bad. Själv fortsatte jag hemåt och väl hemma såg jag den totala cykelsträckan som i alla fall blivit 14,49 km totalt. Inte så illa.
Se mer på Runkeeper

Här följer du det som publiceras på Träningsbloggen

Imorgon berättar jag om dagens aktiviteter!

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar