..............................................................

torsdag

Dag 26 och en riktig långtur


Det är egentligen hur tokigt som helst! Vad gör man en supersolig dag med styv kuling? Jo man ger sig ut på en riktig långtur på cykel. Vilket var precis vad vi gjorde mannen och jag. Det blev lite drygt 3,5 och jag pratar icke om kilometer och ej heller meter - utan MIL!

Gissa hur "sur" jag var i baken av allt cyklande?!?! och rent allmänt trött. Det var rejält med uppförsbackar, både långa och branta. Glad att jag kört ett par pass med min Relaxator Andningstränare innan vi for. Kände att syresättningen var på topp!

Vi drog iväg kring lunchtid, fast utan lunch, bara med den redan smälta frukosten som "färdkost" Men det var det värt. Det var en vacker tur från Södra Sunderbyn, till Norra Sunderbyn och färjan över till Avan sen speedade (nåja) vi iväg mot Gäddvik och Gäddviksbron, över Storheden, Gammelstad och hem.

Den sammanlagda tiden, mätt med RunKeeper, var inte särskilt bra, vi tog det lugnt med många vätskepauser - varav flera utan att jag kom ihåg att pausa räknaren.

Det blev en tjock skiva falukorv direkt jag kom hem och sen nästan direkt på det dags för middag, kaffe och för min del en tupplur i hammocken, medan mannen (den galningen) tog cykeln och drog till badhuset i Gammelstad för att simma och bada bastu. Ytterligare ca 6 km för honom alltså...

Här följer du det som publiceras på Träningsbloggen

Imorgon berättar jag om dagens aktiviteter!

// Kikki

LÄS MER OM RELAXATORN OCH BESTÄLL LÄNGST NER PÅ SIDAN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar