..............................................................

måndag

Dag 23 och smärtan är gräsligt skön

En riktig snygging och vill-ha-bil som jag fotade i Boden på mässan vi besökte.

Söndag och jag visste att den skulle komma - den välförtjänta träningsvärken efter gårdagens gymbesök då jag förvisso körde mina normala övningar, men lastade på rejält mycket mer vikt. Mitt tuffaste pass på länge.

Därför blev det bara ett ganska lugnt trädgårdspass idag. Körde lite mage, rygg och ben efter uppvärmning och sen fick det vara bra. Vet dessutom av lång erfarenhet att imorgon kommer jag ha ännu mer träningsvärk. Dag 2 efter ett hårt muskelpass brukar alltid vara så. Men jag kan ha fel...

Vi passade på att ta oss en tur till grannstaden och ett evenemang där innan vi åkte hem och fixade. Till middag blev det härligt grillad fläskkarré som mannen förberett och som fått ligga i en supergod marinad 5-6 timmar. Till detta en enkel och fräsch sallad och bea-sås. Smakade himmelskt.

Som jag berättat tidigare i bloggen, äter jag strikt lchf just nu för att bli av med några överflödskilon. Hittills under semesterns tre första veckor har jag minskat 9 hg utan att svälta det minsta. Det enda jag gjort är att utesluta "utsvävningar" i form av kolhydrater, plus att jag har varit mer i rörelse plus tränat hårdare under semestern. Dock är det ju främst p.g.a. maten som jag minskat i vikt det vet jag som känner till 80/20 regeln: Att vikten och eventuell viktminskning beror till 80% på vad du äter och till 20% på hur mycket du tränar/motionerar.

På måndag är det 4:e invägningen (inledde semestern med att väga mig) och vi får se vad vågen visar då. MEN måndag innebär också födelsedagskalas. Vi ska till svågern och uppvakta honom och lär bjudas på tårta och annat gott. En riktig kolhydratfälla. Men undertecknad brukar bara ta en liten bit av tårtan och vara sparsam med det övriga goda så...


Och imorgon berättar jag om dagens aktiviteter!

PS! Det här borde du också läsa - det är viktigt!!!

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar