..............................................................

söndag

Dag 22 och jag överlistade dem


Lördag och riktigt skitväder på morgonen. Regn, regn och åter regn - så det fick bli en sväng till gymmet. Precis som jag nämnde i gårdagens träningsblogg. Vi åkte till Actic i Luleå mannen och jag. Inte mycket folk där, så vi fick i stort sett ha gymmet på bottenvåningen för oss själva.

Det blev ett verkligen hårt pass. Jag hade bestämt mig för att ta i rejält, less på att muskeltillväxten var för långsam i mitt tycke. Så jag körde de normala maskinerna biceps, triceps etc. men lade på ytterligere vikt så jag nästan inte klarade de sista repsen i 3:e och sista setet på varje maskin. Kroppen fick vad den tålde och välbefinnandet efteråt var enormt.

Det blev ytterligare ett pass, denna gång i joggingspåret i skogen. Och denna gång joggade jag i ett lugnt tempo nästan hela skogssträckan, utan att sakta in och gå. Endast några 10-tal meter där det var jättelerigt gick jag i raskt tempo och kryssade mellan vattenpölarna och lervällingen. Riktigt stolt över mig själv.

OCH jag överlistade dem, myggen alltså! Väl insmord med Mygga, med långärmat och långbyxor, samt keps, klarade jag mig helskinnad utan stick. Sen bidrog väl joggingtempot också till att skaka av mig myggorna. De hann väl inte med ;-)

Känns som en stor seger är vunnen idag - över mig själv och mina egna begränsningar. Hurra!!!

Om joggingturen
Se mer på Runkeeper

Här följer du det som publiceras på Träningsbloggen

Imorgon berättar jag om dagens aktiviteter!

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar