..............................................................

lördag

Dag 21 körde jag Trädgårdsgym


Fredagen var som gjord för att vara utomhus hela dagen. Fantastisk sol plus varmt och skönt. Jag beslöt att förena nytta med nytta och massor av nöje och belåtenhet. Ja det där lät konstigt och jag ska försöka förklara. Så här var min dag ute i trädgården:

  • Rensning av ogräs (kvistar, blad, rötter) i rönnhäcken i högt tempo, plus bortforsling av renset m.h.a. skottkärra
  • Vändning av kallkomposten - en riktigt muskelkrävande aktivitet
  • Vattning med vattenkanna, fylld till brädden
  • Gympass med följande program ackompanjerat av härligt fågelkvitter  - så många reps jag orkade..
    • Knäböj
    • Höftlyft
    • Situps
    • Plankan
    • Biceps och Triceps med hantlar
    • Lätt jogging på stället
  • Joggning några varv runt huset som nedvarvning...

Svetten bara rann i floder efter "trädgårdsgymsprogrammet" som tog halva dan och krävde tillförsel av rejält med vatten. Undrar hur mycket jag drack förresten... Riktigt härligt var det och naturligtvis var gympasset det jobbigaste. Även om rensning, vändning av kompost och skottkärrekörning oxå innebär användning av befintliga muskler och att man får använda hela kroppen på ett naturligt sätt. Rekommenderas!

Lördag har de lovat regn och ifall detta är en sann prognos bär det iväg till gymmet med mannen. Vi får åka in till Actic på Pontusbadet eftersom Gammelstad har stängt under helgerna denna sommar. Men det funkar också fint ☺



Imorgon berättar jag om dagens aktiviteter!


// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar