..............................................................

söndag

Tjuvstartar Träningsbloggen


Sedan flera år tillbaka tränar jag på gym och kör också utomhusträning i form av powerwalks. Springa har jag tyvärr fått lägga av mig pga fel i ryggen. Har ändå lyckats hålla mig i relativt god form. Sen 1½ år tillbaka är jag inte företagare på heltid längre och kan därför inte välja tidpunkt för träningen helt fritt. Dessutom har det rent allmänt blivit mera stillasittande och dessutom godsaker och fika som inte alltid gått att motstå. Så även om jag rör mig en hel del i jobbat har det blivit mindre träning och vågen visar oönskade siffror...

HITTA SEMESTERFORMEN PÅ 5 VECKOR

Som alla vet brukar semestern innebära massor av god mat, fika och rätt mycket stillasittande. Så man brukar både bli mer försoffad och gå upp i vikt. Generellt brukar det vara så. Men jag tänker göra tvärtom och komma i riktig högform under semestern och sen bibehålla formen under resten av året. Min semester börjar imorgon måndag men jag Tjuvstartar Träningsbloggen i och med att jag redan haft ett första rejält pass igår på Midsommardagen (som känns i kroppen idag) :-)


  • 45 minuters bungypumpPW före frukost startar förbränningen och sänker blodsockret.
  • 50 djupa benböj ute i gröngräset.
  • 45 sekunder plankan (vad jag orkade efter ett långt uppehåll).

Imorgon får ni höra om dagens aktiviteter... 

Blir du inspirerad BRA - kör igång du också. Hela dagen får ett lyft! Glöm bara inte att andas djupa andetag!

// Kikki

2 kommentarer:

  1. Vi har kommit helt av oss och inte tränat på evigheter... Och det känns i kroppen... Och syns! Imorgon ska vi komma igång igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skjut inte upp till morgondagen heter det ju ;-)
      ...och med er resesida vill ni väl vara goda exempel :-)

      Radera