..............................................................

lördag

Så här känner du igen stressymptomen - tips på lösningar


Stress, stress, stress - det är ett ord som vi hör så ofta att det blivit ett vardagsord. Vi kanske t.o.m. har slutat att reagera på det. Ordet är allt för vanligt. Men vi bör reagera och agera, för vår egen skull.

Känner du igen dig i en eller flera av dessa symptom?
  • spända muskler
  • gnisslande tänder
  • oro
  • tarmproblem
  • hjärtklappning
  • kalla och fuktiga händer
  • snabb andning
  • hög puls
  • orolig sömn
  • dålig social medvetenhet
  • försämrad fattningsförmåga
  • försämrad förmåga att uttrycka känslor
  • återkommande infektioner
  • ofokuserade tankar
  • högt blodtryck
  • avtagande läkningsförmåga
  • snabbare åldrande
Det funkar dock inte att känna igen symptomen och sedan rycka på axlarna eller stoppa huvudet i sanden. Något måste till för att bli av med problemet. För det går och det är enklare än vad du tror. 

Som du ser är "snabb andning" markerat med fet stil i listan och det är just andningen som är ett av de första symptomen på stress och som är det första redskapet att ta till för att komma tillrätta med stressproblemen.

Under mina åtta år som andningscoach har jag mött många människor med stressymptom och kunnat hjälpa de flesta att genom andningen bli av med problematiken. Det är jag väldigt glad över och hoppas få hjälpa många fler.

Hör av dig till mig så tar vi reda på hur jag ska kunna hjälpa just Dig med din stressproblematik. Kontaktuppgifter hittar du här.

Livet ska levas i lugn och harmoni...

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar