..............................................................

tisdag

Och vad äter en träningsbloggare för att komma i #toppform


Undertecknad äter sedan 5-6 år tillbaka LCHF-kost. Observera ej diet utan kost eftersom den är fullvärdig på alla sätt och vis. MEN det har blivit en hel del slarv få senaste tiden som jag skrev om HÄR. En lchf:are äter alltså low carb high fat - så det blir mycket grönsaker, kött, fisk, fågel och härliga såser med smör och grädde. Bra mat att äta alltid och mat som man med rätt mängd och rätt proportioner går ner i vikt av.

För hur gärna jag än vill säga det, så är de ändå 80% maten och 20% träningen/motionen som man går ner i vikt av. Glöm inte det! Men tränar du och bygger muskler, så gör en muskUlös kropp av med betydligt mer energi än en muskElös om ni förstår :-)

När jag så har kommit igång med träningen har jag således också kommit igång med strikt LCHF-kost. Så en meny för dagen kan se ut såhär:

FRUKOST
2 skivor stekt bacon och 1 stekt ägg.

EFTERMIDDAGSKAFFE
med 3%-ig laktosfri mjölk (för att slippa mjölksockret) plus eventuellt 3-5 skivor fet ost.

MIDDAG
Kött, fisk, fågel, grönsaker och gärna fet sås. T.ex. som idag
Barbros kotletter i ugn á la Kikki - RECEPT

KVÄLLSFIKA
1 stor kopp grönt te och några ostskivor.

Här hittar du fler inspirerande lchf-recept.
Listan kommer att fyllas på allt eftersom :-)

// Kikki


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar