..............................................................

måndag

Ett experiment som verkligen visade på skillnaden


Under många år har jag använt samma hudkräm i ansiktet och varit ofantligt nöjd med den. Den har hållit huden fräsch och spänstig och trots att den inte utger sig för att vara någon anti-aging variant, har jag tyckt mig se fräsch och ungdomlig ut.

Egentligen är det två hudkrämer, lager på lager. 1. Aloe Vera Gelly närmast huden. 2. Aloe Propolis Creme därefter. Det har funkat i alla väder. Ibland har jag bytt ut Propoliskrämen mot Aloe Moizturizing Lotion.

Men nu ville jag göra ett experiment och bytte FLP Aloe Vera Gelly motApotekets Aloe Vera. I 2 veckors tid har experimentet pågått. Redan vid appliceringen kändes apoteksvarianten annorlunda men gick in i huden på liknande sätt som FLP Aloe Vera.

Efter några dagar började jag känna mig ovanligt torr i huden och nu efter två veckor har jag alltså avslutat experimentet och återgått till min normala variant. 

FLP Aloe Vera Gelly är, som övriga produkter i FLP:s sortiment, ekologiskt odlad och tillverkas av gelén inuti aloeverabladet (skalet är giftigt och kan ge diarrér om det intas oralt) som färskpressas och stabiliseras med tillsatser av vitamin C och E, konsistensgivare och ett minimum av konserveringsmedel.

Innehållsförteckningen på Apotekets Aloe Vera angav bara att bladet användes och innehållsförteckningen var riktigt skrämmande. Vad sägs om ett syntetiskt konserveringsmedel som också används till bedövningsmedel för fiskar och sodium hydroxide som är en soda/lut som är frätande på organiska ämnen och används till att regöra avlopp med? Jag säger - tur att jag inte läste innehållsförteckningen INNAN jag gjorde experimentet. Samtidigt är det bra att jämföra och experimentera i det lilla för att verkligen känna skillnaden.
Visste du att Aloe Vera går som en röd tråd genom historien och att människor i vitt skilda kulturer har använt Aloe Vera till husbehov?
Jag väljer inte efter förpackning utan efter innehåll, vad som är bra för mig och min hud - om du också vill göra det - ta en titt i Shopen.

// Kikki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar