..............................................................

onsdag

Dag 4 blev en dag i aktivitetens tecken


Vädret var ganska ostadigt denna tisdag vid 8-tiden då jag begav mig ut före frukost på en bungypumpPW med 6 kg "motstånd" i stavarna. Ger rätt bra flås kan jag lova - skönt. Det hade regnat ända in på morgonsidan och jag höll tummarna för att slippa regn under turen. Sen igår mäter jag mina aktiviteter utomhus (gång, cykel etc) med Runkeeper (43 minuter idag), som även visar lite annat om aktiviteten. Här kan ni också kolla hur det går med Träningsbloggen/ Semesterformen. Ett hett tips är att gå med, det är gratis. Kolla här :-)



Jag kör effektiv andningsteknik i allt jag gör. Vid PowerWalks med bungypumpstavarna inleder jag med inandning på 3 steg och utandning på 3 steg. När jag blir riktigt varm blir jag tvungen att växla till 2 steg/2 steg. Men jag bibehåller näsandningen. Det är viktigt av många skäl!

Hemma igen blev det plankan i en hel minut - framgång från i söndags då ringrostiga jag fick ihop 45 sekunder. Gjorde även 50 djupa benböj.

Resten av dagen ägnades åt allehanda trädgårdsbestyr - skönt att vara ute och pyssla.


Imorgon får ni höra om dagens aktiviteter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar