..............................................................

tisdag

Dag 3 blev en dag på gymmet


Måndag och hade tänkt så mycket mer, men vädret var inte på min sida tyvärr. Det blev bilfärd till gymmet på grund av regnrisken och inte någon PW heller av samma orsak. Dessbättre blev det ett riktigt svettigt pass idag :-)

  • 10 minuters uppvärmning på cykel, mitt vanliga program "Random Hill". Kul och jobbigt med fyra högsta toppar.
  • Så dags för magmusklerna att få sig en omgång. Körde 3 x 12.
  • Så blev det biceps - oxå 3 x 12.
  • Därefter triceps vår specialvariant, 3 x 12.
  • Benpressen som tar både framsida och baksida av låren 3 x 12 med "tåhävningar" i maskinen som "pausaktivitet" mellan benpressandet.
  • Den så kallade "militärpressen", en sittande press över huvudet blev nästa anhalt, 3 x 12.
  • Slutligen ryggpressen 3 x 12.
Allt avklarat i snabbt tempo som höll pulsen uppe. Efter duschen infann sig endorfinkicken och välbefinnandet - såklart!

VIKTIGT! Att andas djupt och lugnt då du tränar med vikter/maskiner. 


Imorgon får ni höra om dagens aktiviteter... Har du blivit peppad ännu och satt igång egen semesterträning, eller tänker göra det då du får semester?

// Kikki

1 kommentar: